2013. február 5., kedd

Őrület


Egy sziklán álltam. Alattam a tenger háborgott félelmetesen, veszélyesen. A hullámok hatalmas robajjal csapódtak neki a partnak újra és újra. Kiálló sziklák tették még veszélyesebbé az amúgy is halálos tengert. Felettem az ég hatalmas fekete fellegeket gyűjtött. A szél megállíthatatlanul ostromolta az arcomat, az orromba hozva a tenger sós illatát.

Újra lenéztem a mélybe, majd félve elrugaszkodtam a szikláról.

A medencében levő klóros víz csípte a szememet és az orromat és égette a torkomat. A vízen áthatoló, vakító nap melegített, de muszáj volt a felszínre mennem, mert nem kaptam levegőt. A kezemmel kapálózva végül sikerült a fejemet a víz fölé emelnem, és a friss levegő betódult a tüdőmbe.

Körbenéztem.

A Szahara forró homokja gyengéden hömpölygött mellettem. Azonban, pillanatok alatt behatolt a csizmámba és kényelmetlen lett. Szúrt, viszketett, elviselhetetlen volt. Az idő közben feltámadt meleg szél, a szemembe fújta a csillogó szemcséket. A szám megtelt az apró talajjal. Szomjasan és kimerülten mentem tovább remélve, hogy a következő bucka után meglátok valami vizet.

Felértem a buckára.

Az előttem elterülő város hatalmas házait az eső verte. A piszkos ablakokat a víz csíkosra mosta. A házak tövében felgyülemlett hulladékot elvitte és a földön összegyűlt koszmennyiségtől hamar feketévé vált. A kapucnimat a fejemre húztam, és a pocsolyákat kerülgettem. Mégis, csakhamar csurom vizes lett a sportcipőm és a nadrágom alja.

Befordultam a sarkon.

A tanár a helyemre parancsolt és én engedelmesen leültem egy üres székre. Szúrós szemét egy darabig rajtam pihentette, majd visszafordult a tananyaghoz. Próbáltam figyelni, de a délutáni nap nagyon elálmosított.

A barátnőm ébresztett.

- Fuss! – suttogta a fülembe és én gondolkodás nélkül, neki iramodtam. Azonban rövid időn belül szúrni kezdett az oldalam, zsibbadt a lábam és minden egyes kis kavicsban megbotlottam. De a futást nem bírtam abbahagyni, egészen addig, amíg neki nem mentem egy falnak.

Felálltam.

A tv-ből üvöltött a zene. A bútorokról ordított, hogy aranyból vannak. A falon lógó képek egy boldog családot ábrázoltak. A szememet és az orromat megcsapta a konyhából kiáramló égett étel szaga. A falon lógó tükörbe néztem, de a rám visszatekintő szempár nem volt ismerős.

Megfordultam a tengelyem körül.

A tisztás csendes volt. Az énekes madarak dalai kihallatszottak az erdőből.  Egy gally reccsent, a száraz falevelek zörögtek. A fűből kilógott két bolyhos fül, amely folyamatosan mozgott, figyelt, hallgatózott. Hűs szél simogatta meg az arcomat és édes illatot hozott magával.

Felnéztem az égre.

A hó éppen hullani kezdett…

2013.02.04.

2 megjegyzés:

  1. Ezzel lenyűgöztél.
    Mintha nem is te írtad volna. Már az első ugrás előtt felkaptam a fejem, mert nagyon tetszett a szóhasználatod és végig nagyon változatos szókinccsel dolgoztál, tökéletes tájleírással.Tényleg ezért minimum egy nagy ölelés jár.
    Maga történet vagy nem is tudom minek hívjam, nagyon ötletes, el sem tudom képzelni, hogy jutott az eszedbe. Nagyon jó, a végtelenségig lehetne írni. És a végén esik a hó. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alapvetően ez is én vagyok. Egy álomnak indult, de végül nem teljesen az lett... Azt hiszem éppen valami vizsgaidőszakos korszakom volt akkor... És a vizsgaidőszak köztudottan a legjobbat hozza ki az emberből, mert olyankor több kedve van írni, mint tanulni...
      És úgy látom, te is szereted a havat :)

      Törlés